Nyt nummersystem giver kortere ventetid

15.03.2017
Borgerservice på Valby Bibliotek indfører nyt intelligent nummersystem, der forbereder borgerne på sagsekspeditionen og afkorter ventetiden.

Du kender det fra bageren, apoteket eller posthuset. Du trækker et nummer og venter pænt på, at det bliver din tur til ekspedition. Sådan har det også været hidtil hos Borgerservice på Valby Bibliotek, når du skal forny dit pas, kørekort eller Nem-ID, eller når du har brug for hjælp til et af Københavns Kommunes mange selvbetjeningsmuligheder.

Nyt intelligent nummersystem

Men det vil et nyt intelligent nummersystem vende op og ned på. Fremover kan du nemlig ikke nøjes med blot at trække et nummer. Du skal også angive via en let tilgængelig valgmenu, hvad Borgerservice skal hjælpe dig med, og vælger du fx fornyelse af pas, så vil du blive oplyst om, hvilke formelle dokumenter du skal medbringe for, at Borgerservice kan forny dit pas.

”Vi oplever ofte, at borgere møder op uden de rigtige papirer. Ventetid er trist, men ventetid for blot at få at vide, at man ikke har de rigtige papirer med, er ekstra trist. Det kan vi undgå nu med det nye nummersystem – og det vil helt sikkert give kortere ventetid for alle”, siger Lars Becher, der er daglig leder af Valby Biblotek.

Borgerservice får nye åbningstider

Med det nye nummersystem kommer også nye åbningstider for Borgerservice:

  • Mandag kl. 10.00-18.00.
  • Tirsdag, onsdag og torsdag kl. 12.00-18.00.
  • Fredag kl. 12.00-16.00.
  • Lørdag kl. 11.00-14.00.
  • Søndag er lukket.

”Vi har kigget på, hvornår borgerne typisk besøger Borgerservice. Og der er simpelthen bare flere henvendelser om mandagen end alle andre ugedage. Derfor har vi valgt at justere åbningstiden ind efter det”, siger Lars Becher.

Læs mere om Borgerservice på Valby Bibliotek her.